Diabetes opskrifterMad

Vandmelonsmoothie – legende let sommerdrik

Udgivet for første gang: 21.08.22
Hanna Fjeldheim Dale
Skrevet af: Hanna Fjeldheim Dale

Hanna Fjeldheim Dale blogger om mad på www.happyfoodstories.com og arbejder som klinisk ernæringsekspert. Hanna ønsker at inspirere med sund, farverig og enkel mad, der glæder både krop, mave og sind.

Kulhydrater pr. glas: ca. 20 gram

Vil du have en forfriskende sommerdrik i varmen? Prøv en dejlig vandmelonsmoothie.

Vandmelon er vel selve smagen af sommer. Den har et lavt kalorieindhold, og med det meget høje vandindhold er den også god til at slukke tørsten. Derfor er vandmelon meget velegnet som en drik på varme dage.

Denne smoothie er velegnet som en forfriskning eller som en let dessert. Og det bedste er, at den er super nem at lave.

Hvis du gerne vil servere den som dessert, er det en god idé at gøre den en smule tyk. Det kan du nemt gøre ved at tilsætte et par ekstra isterninger eller, hvad der er endnu bedre, nogle frosne jordbær. I så fald serveres den i en skål med en ske.

PRØV OGSÅ: Grillet kyllingelårfilet med sommerlig vandmelonsalat

Ingredienser

4 mellemstore glas

½ stor vandmelon
500 g frosne jordbær
saften fra ½ citron
en håndfuld friske mynteblade

PRØV OGSÅ: Rodfrugtsalat med æg og tahin

Fremgangsmåde

1. Kom alle ingredienserne i en blender, og blend, indtil du har en jævn smoothie.

2. Juster om nødvendigt konsistensen med lidt vand.

PRØV OGSÅ: Bagt laks med grøntsager og pesto

Indholdet på denne hjemmeside er skrevet af og til et nordisk publikum, og kan derfor indeholde kilder, detaljer og information, der tager udgangspunkt i et andet land eller region end dit eget.

Diabetes Type 2 nyhedsbrev