Mad - Opskrifter, Tips og Tricks

Suppe af knoldselleri med ristede kikærter og grønkålschips
Mad

Suppe med den rette topping er god middagsmad. Denne suppe er rustik og med en god tilfredsstillende smag. Den er fremstillet af kartofler og knoldselleri, der først er bagt i ovnen. Kikærter som topping bidrager med både protein og fibre, og sammen med grønkålen giver det en portion fyldt af

Read More
Hoisin-stegt ørred med ris kogt i kokosmælk
Mad

En dejlig asiatisk fiskeret propfyldt med farver, spændende smagsindtryk og god næringsværdi! Af Andrea Jensen Moth Fed fisk som ørred indeholder vigtige omega-3-fedtsyrer samt vitamin D og proteiner. Vi rådes til at spise 200 g fed fisk om ugen, og med denne middag er man godt på vej. Kulhydrater per

Read More
Bananbrød med æble og sesam
Diabetes opskrifterMad

Kulhydrater pr. 100 g: 22 g, per brød: 315 g Bananbrød har floreret på de sociale medier det sidste års tid, og med god grund. Bananbrød er både utroligt lækkert og en dejlig måde at bruge brune bananer på. Dette brød er relativt groft og kan fint spises både til

Read More
Opskrift på thai-inspireret kyllingesuppe
Diabetes opskrifterMad

Kulhydrater: ca. 1-2 g pr. 100 Thai-inspireret kyllingesuppe er en yndlingsret her i huset. Den kan laves på under 15 minutter. Nærende efterårssuppe med masser af smag! Her er, hvad du skal bruge: (4 portioner) 2 store kyllingefileter, helst økologiske (eller 4 almindelige) ½ løg 2-3 fed hvidløg, finthakket 2 peberfrugter i

Read More
Mozzarellasalat med nektariner
Mad

Kulhydrater pr. portion: 14 gramHeraf fibre: 6 gram Drømmer du dig tilbage til sol og sommer, er mozzarellasalat et perfekt måltid til at skabe en frisk sommerstemning. Skrevet af Hanna Fjeldheim Dale. Denne mozzarellasalat er lav på kulhydrater og kan nemt spises som et måltid for sig selv. Mozzarellasalat er

Read More
SHARE

Mad